konversio-optimointi

Konversio-optimointi

Tee verkkosivuistasi myyntikone

white-divider
middle-divider-white

Haluatko muuttaa verkkosivujesi kävijät tehokkaammin asiakkaiksesi? Konversio-optimoinnin avulla mahdollisimman moni kävijöistäsi tekee halutun toiminnon: jättää tarjouspyynnön, lataa esitteen, tekee ostoksen tms. Avullamme saat enemmän myyntiä sivustosi kävijöistä.

arrow-yellow

Mitä on konversio-optimointi?

divider-yellow-test5

Konversio-optimointi on verkkosivun kehittämistä ja sen päämääränä on kasvattaa sivustolla vierailevien asiakkaaksi tulemisen astetta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yhä suurempi prosentti kävijöistä tilaa tuotteesi, jättää yhteystietonsa, tilaa uutiskirjeesi tai jättää tarjouspyynnön. Optimointitoimenpiteiden tuloksellisuutta arvioidaan analytiikan ja tarvittaessa kävijäkyselyjen perusteella.

Konversio-optimoinnilla parannetaan siis verkkosivun myyvyyttä, mikä todennetaan testaamalla. Esimerkiksi verkkokaupoissa tämä tarkoittaa konversioprosentin nostamista.

Konversio-optimointi käytännössä

divider-yellow-test5

Seuraavassa on esimerkkejä konversio-optimoinnissa tehtävistä muutoksista:

  1. Muutetaan verkkokaupan ostoskorin vaiheistusta
  2. Muutetaan verkkokaupan ostokorisivujen tekstejä ja kuvia
  3. Yksinkertaistetaan tuote- tai palvelusivun sisältöä
  4. Korostetaan tuote- tai palvelusivulla kriittisiä elementtejä (esim. Tilaa-painike)
  5. Selvitetään Analyticsin kautta pullonkaulat asiakastilauksen loppuun viemisessä

On hyvä muistaa, että yrityksen mainonta ja markkinointi vaikuttavat vahvasti siihen, minkälaisia kävijöitä verkkosivuille saapuu. Sivuston konversioprosentin kannalta mainonnan kohdennukset ja tavoitettu yleisö ovat merkittävässä roolissa: Heitetäänkö verkkoja vesille hakuammunnalla, vai varmistetaanko, että markkinointisi tavoittaa juuri oikeat henkilöt oikealla hetkellä?

Intohimonamme Orderassa on tuoda verkkosivuillesi valikoituja vierailijoita ja auttaa muuttamaan nämä ostaviksi asiakkaiksi.

Miten me teemme konversio-optimointia?

divider-yellow-test5
1. Strategia ja suunnittelu
  • Perehtyminen asiakkaan liiketoimintaan, toimialaan ja kilpailijoiden sivustoihin
  • Tärkeimpien mitattavien tavoitteiden määrittely (konversiot)
  • Ostopolun vaiheistuksen ja myyntisuppilon rakentaminen
  • Alustavat ehdotukset tehtävistä muutoksista ja niiden testaamisesta (esim. tilaa-painikkeen sijainti)
  • Strategian ja aikataulutetun suunnitelman luonti haluttuihin tuloksiin pääsemiseksi
2. Konversioseuranta
  • Varmistetaan, että kaikki mittavat tavoitteet (konversiot) ovat seurannassa esim. Google Analyticsissa
3. Testaus
  • Tehdään A/B-testejä valittujen testauskohteiden pohjalta käyttäen hyväksi sovelluksia (esim. Google Optimize)
4. Parhaiten toimivien versioiden valinta
  • Edellisessä vaiheen testien tulosten perusteella valitaan uudet sivuversiot
  • Parannettujen sivuversioita pyritään parantamaan edelleen tekemällä uusia muutoksia ja testaamaan niitä perustuen
5. Raportointi
  • Saaduista tuloksista raportoidaan asiakkaalle halutuin väliajoin
  • Kommunikointi asiakkaan kanssa, jotta optimoinnin fokusta ja tehokkuutta saadaan jatkuvasti parannettua

Katso video: Ordera kumppaniksi?

  • ” Haluatko esim. 15% enemmän liikevaihtoa verkkokaupastasi samalla kävijämäärällä? Anna meidän auttaa. ”

    Tommi Mäkelä
    Tommi Mäkelä CEO, Ordera

Parempi tuotto verkkosivuilta?

divider-yellow-test5

Me tiedämme Orderalla, miten saat parhaan mahdollisen mahdollinen tuoton (ROI) verkkosivujesi kautta. Älä arvuuttele vaan anna meidän tehdä konverio-optimointia sivuillesi.

Kaikki palvelut

Menesty kanssamme

middle-divider-white

Intohimonamme on mitattavan lisäarvon tuottaminen asiakkaalle.

Asiakkaamme kertovat

middle-divider-white
  • "Useimmissa asiakasprojekteissamme tarvitaan osaava kumppani tekemään tehokasta hakukonemarkkinointia. Ordera on ollut tähän luonnollinen valinta. Olen tuntenut Tommi Mäkelän jo vuodesta 1996 saakka – olemme olleet samoissa yrityksissä töissä ja perustaneet myös yhdessä pari yritystä. Orderalla on rautainen osaaminen google-markkinoinnissa ja yrityksen osaajatiimi saa aikaan kovia tuloksia. Voin lämpimästi suositella Orderaa kumppaniksi hakukonemarkkinoinnin projekteihin."

    Jani Virtanen
    Jani Virtanen CEO, Hopper Advisors Oy
  • "Olen käyttänyt hakukonemarkkinoinnin palveluita jo vuodesta 2007 saakka ja nähnyt ajan mittaan monenlaista toimijaa tällä alalla. Orderan kavereilla on ollut alusta asti positiivinen flow Google-mainonnan tekemisessä. He todella osaavat asiansa ja kaikessa tekemisessä on ammattimainen tekemisen meininki. Erityisen merkittävä asia minulle on se, että itse tekijän saa aina nopeasti kiinni ja että palvelu on hyvää ja asioista otetaan vastuuta. Tässä Orderan Tommi Mäkelä on onnistunut erinomaisesti. Voin luottaa siihen, että merkittävälle panostuksellemme Google-mainontaan saadaan paras mahdollinen tuotto."

    Henrik Hirvensalo Myynti- ja markkinointijohtaja, Eko-Expert Oy
  • "Orderan kavereilla on asenne kohdallaan ja heidän digimarkkinoinnin osaamisensa on huippuluokkaa. Meille on tärkeää mitata mainonnan ja markkinoinnin tuloksia. Orderassa ymmärretään tämä ja saamme räätälöidyt kuukausiraportit, joissa raportoidaan liiketoiminnan kannalta olennaisista lukuarvoista. Voimme luottaa heidän tiiminsä antamiin suosituksiin budjetin suuruudesta ja sen optimaalisesta kohdentamisesta. Tämä antaa meille aikaa keskittyä siihen, minkä me parhaiten osaamme. Jos tarvitaan bisnesmäisesti ajatteleva ja todistetusti tuloksia aikaansaava digimarkkinoinin yritys niin Ordera on siihen onnistunut valinta!"

    Lasse Mäkelä
    Lasse Mäkelä Toimitusjohtaja, Invesdor Oy
  • ”Haikon markkinoinnissa keskitymme mielellämme omaan ydintekemiseemme, jolloin on parasta ulkoistaa sellaiset kokonaisuudet, joissa paras osaaminen saadaan yhteistyökumppanilta. Aloitimme yhteistyön Orderan tiimin kanssa huhtikuussa 2015 ja olemme olleet varsin tyytyväisiä palveluun ja hakukonemarkkinoinnilla saatuihin tuloksiin. Ordera keskittyy tekemisessä erityisesti konversioihin, joita mittaamme Haikon mainonnassa usealla eri osa-alueella. Google-mainonnan panos-tuotossuhde onkin meillä varsin hyvällä tasolla."

    Johanna Malmivaara
    Johanna Malmivaara Markkinointipäällikkö, Haikon Kartano
  • ”Meillä on pienet markkinoinnin henkilöresurssit ja halusin delegoida digitaalisen markkinoinnin osaaviin käsiin. Vakuutuin Orderan osaamisesta jo aikaisessa vaiheessa ja tuloksekas yhteistyömme jatkuu nyt neljättä vuotta. Orderan kaverit ovat aidosti kiinnostuneita asiakkaan bisneksestä ja pystyvät käyttämään mainosbudjetin tehokkaasti hyväksi. Klikkausten sijaan keskitymme mainospanostuksen ROI:n mittaamiseen. Tähän mennessä digimarkkinointiin satsaamamme panostus on tuottanut meille hyvän vastineen. Malmin korupaja on vakiinnuttanut asemansa ja kannattavuutensa varsin kilpailluilla markkinoilla, joilla toimii paljon suurempia ketjuyrityksiä."

    Pasi Suninmäki Myynti ja markkinointijohtaja, Malmin korupaja Oy
  • “The crew at Ordera have a hands-on approach to optimization which is exactly what we look for as a webshop. Their team, with Tommi as our account rep, is very accommodating to all of our inputs and is extremely service oriented. I honestly don’t think that a bigger SEO/SEM company will be able to offer the same personalized service or experience as they do.”

    Henrik Monfort
    Henrik Monfort Marketing Director, Horze USA
nuoli_keltainen

Valitse meidät

middle-divider

Miksi valita Ordera kumppaniksesi?

Pitkä kokemus

Pitkä kokemus

Meillä on syvällinen käytännön kokemus hakukonemarkkinoinnin asiakasprojekteista jo vuodesta 2009 alkaen.

Erikoistuminen

Erikoistuminen

Olemme keskittyneet yksinomaan hakukonemarkkinointiin ja digitaaliseen markkinointiin.

Ketteryys

Ketteryys

Meillä ei ole erikseen asiakasvastaavia vaan itse projektin toteuttaja on yhteydessä asiakkaaseen. Kommunikointi on sujuvaa ja toimintatapa läpinäkyvä.

Todistettua osaamista

Todistettua osaamista

Yrityksellämme on ollut yhtäjaksoisesti Google Partner sertifikaatti vuodesta 2011 lähtien.

Tuloshakuisuus

Tuloshakuisuus

Me emme raportoi asiakkaillemme pelkästään klikkausten määristä vaan keskitymme aina mitattaviin liiketoiminnallisiin tuloksiin (esim. verkkokaupan liikevaihto tai B2B-yrityksen liidit)

Tinkimätön palvelu

Tinkimätön palvelu

Meidät saa aina kiinni ja suurin osa asiakkaistamme on ollut meidän jatkuvia asiakkaita jo vuosia.

Start typing and press Enter to search