Konversio-optimointi
Tee verkkosivuistasi myyntikone
Haluatko muuttaa verkkosivujesi kävijät tehokkaammin asiakkaiksesi? Konversio-optimoinnin avulla mahdollisimman moni kävijöistäsi tekee halutun toiminnon: jättää tarjouspyynnön, lataa esitteen, tekee ostoksen tms. Avullamme saat enemmän myyntiä sivustosi kävijöistä.
Mitä on konversio-optimointi?
Konversio-optimointi on verkkosivun kehittämistä ja sen päämääränä on kasvattaa sivustolla vierailevien asiakkaaksi tulemisen astetta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yhä suurempi prosentti kävijöistä tilaa tuotteesi, jättää yhteystietonsa, tilaa uutiskirjeesi tai jättää tarjouspyynnön. Optimointitoimenpiteiden tuloksellisuutta arvioidaan analytiikan ja tarvittaessa kävijäkyselyjen perusteella.
Konversio-optimoinnilla parannetaan siis verkkosivun myyvyyttä, mikä todennetaan testaamalla. Esimerkiksi verkkokaupoissa tämä tarkoittaa konversioprosentin nostamista.
Konversio-optimointi käytännössä
Seuraavassa on esimerkkejä konversio-optimoinnissa tehtävistä muutoksista:
- Muutetaan verkkokaupan ostoskorin vaiheistusta
- Muutetaan verkkokaupan ostokorisivujen tekstejä ja kuvia
- Yksinkertaistetaan tuote- tai palvelusivun sisältöä
- Korostetaan tuote- tai palvelusivulla kriittisiä elementtejä (esim. Tilaa-painike)
- Selvitetään Analyticsin kautta pullonkaulat asiakastilauksen loppuun viemisessä
On hyvä muistaa, että yrityksen mainonta ja markkinointi vaikuttavat vahvasti siihen, minkälaisia kävijöitä verkkosivuille saapuu. Sivuston konversioprosentin kannalta mainonnan kohdennukset ja tavoitettu yleisö ovat merkittävässä roolissa: Heitetäänkö verkkoja vesille hakuammunnalla, vai varmistetaanko, että markkinointisi tavoittaa juuri oikeat henkilöt oikealla hetkellä?
Intohimonamme Orderassa on tuoda verkkosivuillesi valikoituja vierailijoita ja auttaa muuttamaan nämä ostaviksi asiakkaiksi.
Miten me teemme konversio-optimointia?
- Perehtyminen asiakkaan liiketoimintaan, toimialaan ja kilpailijoiden sivustoihin
- Tärkeimpien mitattavien tavoitteiden määrittely (konversiot)
- Ostopolun vaiheistuksen ja myyntisuppilon rakentaminen
- Alustavat ehdotukset tehtävistä muutoksista ja niiden testaamisesta (esim. tilaa-painikkeen sijainti)
- Strategian ja aikataulutetun suunnitelman luonti haluttuihin tuloksiin pääsemiseksi
- Varmistetaan, että kaikki mittavat tavoitteet (konversiot) ovat seurannassa esim. Google Analyticsissa
- Tehdään A/B-testejä valittujen testauskohteiden pohjalta käyttäen hyväksi sovelluksia (esim. Google Optimize)
- Edellisessä vaiheen testien tulosten perusteella valitaan uudet sivuversiot
- Parannettujen sivuversioita pyritään parantamaan edelleen tekemällä uusia muutoksia ja testaamaan niitä perustuen
- Saaduista tuloksista raportoidaan asiakkaalle halutuin väliajoin
- Kommunikointi asiakkaan kanssa, jotta optimoinnin fokusta ja tehokkuutta saadaan jatkuvasti parannettua
-
” Haluatko esim. 15% enemmän liikevaihtoa verkkokaupastasi samalla kävijämäärällä? Anna meidän auttaa. ”
Parempi tuotto verkkosivuilta?
Me tiedämme Orderalla, miten saat parhaan mahdollisen mahdollinen tuoton (ROI) verkkosivujesi kautta. Älä arvuuttele vaan anna meidän tehdä konverio-optimointia sivuillesi.
Kaikki palvelut
Menesty kanssamme
Intohimonamme on mitattavan lisäarvon tuottaminen asiakkaalle.
Asiakkaamme kertovat
Valitse meidät
Miksi valita Ordera kumppaniksesi?