Google-mainonta
Lisää asiakkaita nopeasti
Google Ads-mainonnalla (aiemmin Google AdWords) voidaan tehokkaasti tavoittaa ihmiset, jotka ovat aktiivisesti etsimässä tuotteitasi tai palveluitasi. Fiksusti tehty Google-mainonta voi kasvattaa yrityksesi liikevaihtoa merkittävästi.
Google Ads -mainonnalla tuloksia nopeasti
Google hakusanamainonta tarkoittaa sitä, että Googlen hakutulossivulla (englanniksi SERP) näytetään googlaajan tekemään hakuun liittyviä tekstimainoksia. Tekstimainokset näkyvät hakutulossivun yläosassa ennen luonnollisia hakutuloksia (ei maksetut hakutulokset eli ns. orgaaniset hakutulokset), ja/tai sivun alalaidassa. Tekstimainoksen erottaa luonnollisesta hakutuloksesta lähinnä pienen ”Mainos”-merkin ansiosta.
Hyvä Google-mainos erottuu edukseen ja on tarkasti optimoitu ja kohdennettu valituille hauille. Hyvin tehdyllä mainostekstin optimoinnilla mm. lasketaan klikkauksista maksettavaa hintaa ja parennetaan sen klikattavuutta.
Hakusana-mainonta on ainoa tapa saada viestisi esiin hakukoneissa, juuri sellaisena kuin sen haluat ja juuri niissä hauissa, jotka ovat yrityksellesi tärkeitä – Google-mainonnalla voit siis ottaa yrityksesi hakukonenäkyvyyden hallintaasi.
Google Display -mainonta ja uudelleenmarkkinointi
Google mainontaa voidaan tehdä myös Googlen display-verkostossa (Google Display Network). Verkosto kattaa yli 2 miljoonaa sivustoa ja 650 000 sovellusta, joiden mainospaikoilla näytetään teksti-, video- ja bannerimainoksia. Verkosto on valtava ja siksi mainonnan harkittu kohdennus on ensisijaisen tärkeää: Googlen Display-mainonnassa ei ole niinkään kysymys siitä, missä mainos näkyy, vaan kenelle mainos näytetään.
Display-verkostossa mainoksia voidaan näyttää myös sivustollasi jo vierailleille henkilöille (uudelleenmarkkinointi eli re-marketing). Tämä mahdollistaa esimerkiksi relevanttien mainosten näyttämisen verkkokaupan ostoskorin hylänneille, tai tiettyjä palvelusivuja selanneille.
Hakukonemainonta vs Hakukoneoptimointi (SEO)
Hakukonemainonta (SEM=Search Engine Marketing) tarkoittaa maksettua näkyvyyttä hakukoneiden, kuten Googlen hakutulossivulla. Hakukoneoptimointi (SEO=Search Engine Optimization) puolestaan verkkosivujen kehittämistä, jotta se näkyisi mahdollisimman hyvin ja korkealla maksuttomissa hakutuloksissa.
Hakukonemainonnan ja hakukoneoptimoinnin edut
Google mainonta sekä hakukoneoptimointi ovat avainasemassa yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa ja parhaisiin tuloksiin päästään, kun molempiin panostetaan.
Mainonnan erityispiirteinä mainittakoon, että mainosten viesti on täysin hallittavissa ja mainostajalla on kontrolli siitä, millaisissa hauissa mainosta näytetään. Lisäksi Google-mainokset saa näkyviin nopeasti, mutta hakukoneoptimoinnilla näkyvyyden kehittäminen vaatii pitkäjänteistä työtä.
Hakukoneoptimoinnin kautta saadussa hakukonenäkyvyydessä sivuston sisällöt puolestaan määrittävät yksinkertaistetusti sanottuna sen, missä hauissa yksittäiset sivut voivat näkyä. Lisäksi hakukoneoptimoinnin tulokset ovat yleensä nähtävissä vasta pitkällä aikavälillä.
Yritys hyötyy aina hyvästä luonnollisesta näkyvyydestä ja suosittelemmekin jatkuvan hakukoneoptimoinnin tekemistä, mutta harva sivusto näkyy pitkäjänteisenkään optimointityön tuloksena jokaisen merkityksellisen haun kärkipaikoilla – usein ei edes ensimmäisellä hakutulossivulla.
Hakukonemainonnan optimointi
Teemme asiakkaidemme kanssa tiivistä yhteistyötä. Ensin sovimme yhdessä mainonnan tavoitteet – halutaanko esim. lisää myyntiä (verkkokaupat), lisää liidejä (B2B-sivustot) tai lisää kävijäliikennettä. Näitä tavoitteita mittaamaan asetetaan konversioseuranta, jonka tulosten ja muiden mainosdatan avainlukujen perusteella mainontaa kehitetään.
Anna yrityksesi Google-markkinointi osaaviin käsiimme
Ordera Oy:n juuret ovat vahvasti tulosorientoituneen Google-mainonnan tekemisessä, jonka luonnollisena jatkumona repertuaariimme on sittemmin tullut verkkomarkkinoinnin laajempi suunnittelu ja toteuttaminen. Olemme Google Partner -sertifioitu yritys, mikä tarkoittaa mm. sitä, että hoidamme todistetun laadukkaasti hallinnassamme olevia mainostilejä ja kehitämme niiden tehokkuutta tuloksekkaasti.
Miksi jatkuva kuukausipalvelu?
Paras suorituskyky saavutetaan ajan mittaan. Monet olettavat, että Google-mainonnalla saadaan välittömiä tuloksia, koska liikenteen saamisesta maksetaan määrätty hinta. Tämä on osittain totta, mutta mainonnan todellinen pitkän aikavälin tuloksellisuus menestys saavutetaan kärsivällisellä strategialla, jossa
- testataan
- optimoidaan
- jalostetaan
Saamme kunkin kuukauden mainonnasta tietoa, jonka avulla voimme tehdä älykkäitä päätöksiä siitä, kuinka mainostuottoa voidaan entisestään parantaa. Raportoimme sinulle kuukausittain juuri niistä tuloksista, joilla on yrityksellesi suurin liiketoiminnallinen merkitys.
Miten me teemme Google mainontaa?
- Perehtyminen asiakkaan liiketoimintaan, toimialaan ja kilpailijoihin
- Mainonnan tavoitteiden asettaminen (esim. liidien maksimointi)
- Strategian ja suunnitelman luonti haluttuihin tuloksiin pääsemiseksi
- Selvitetään toimialan suosituimmat hakutermit ja niiden kuukausittaisten hakujen määrät
- Valitaan mainostettavat hakutermit
- Ohjeistetaan konversioseurannan asettaminen Google Analyticsissa
- Avainsanojen ”jyvittäminen” Google Ads-kampanjoiden ja mainosryhmien alle
- Valittuja hakutermejä varten luodaan tarkkaan kohdennetut mainosryhmät ja niihin tehdään räätälöidyt mainostekstit
- Avainsanojen, asetusten ja mainostekstien jatkuva optimointi
- Hintatarjousten (bidien) ja automaattiasetusten säätäminen konversioseurannan tietoihin perustuen
- Uusien avainsanojen lisääminen ja/tai huonosti toimivien avainsanojen poistaminen
- Uusien mainosryhmien ja mainostekstien luonti
- Konversioseurannan tulosten perusteella
- Räätälöidyt kuukausittaiset raportit mainostilin tehokkuuden kehittymisestä
- Kommunikointi asiakkaan kanssa, jotta kustannustehokkuutta saadaan jatkuvasti parannettua
-
” Tiesitkö, että Adwords-mainonta on mainosten huutokauppa, jossa mainoksesi sijainnin määrittää kaava: hintatarjous x laatupisteet "
Parempi tuotto Google mainonnasta?
Me tiedämme Orderalla, miten saat parhaan mahdollisen mahdollinen tuoton (ROI) Google mainonnasta. Älä arvuuttele vaan anna mainontasi ammattilaisen käsiin.
Kaikki palvelut
Menesty kanssamme
Intohimonamme on mitattavan lisäarvon tuottaminen asiakkaalle.
Asiakkaamme kertovat
Valitse meidät
Miksi valita Ordera kumppaniksesi?