google-adwords

Google-mainonta

Lisää asiakkaita nopeasti

white-divider
middle-divider-white

Google Ads-mainonnalla (aiemmin Google AdWords) voidaan tehokkaasti tavoittaa ihmiset, jotka ovat aktiivisesti etsimässä tuotteitasi tai palveluitasi. Fiksusti tehty Google-mainonta voi kasvattaa yrityksesi liikevaihtoa merkittävästi.

arrow-yellow

Google Ads -mainonnalla tuloksia nopeasti

divider-yellow-test5

Google hakusanamainonta tarkoittaa sitä, että Googlen hakutulossivulla (englanniksi SERP) näytetään googlaajan tekemään hakuun liittyviä tekstimainoksia. Tekstimainokset näkyvät hakutulossivun yläosassa ennen luonnollisia hakutuloksia (ei maksetut hakutulokset eli ns. orgaaniset hakutulokset), ja/tai sivun alalaidassa. Tekstimainoksen erottaa luonnollisesta hakutuloksesta lähinnä pienen ”Mainos”-merkin ansiosta.

Hyvä Google-mainos erottuu edukseen ja on tarkasti optimoitu ja kohdennettu valituille hauille. Hyvin tehdyllä mainostekstin optimoinnilla mm. lasketaan klikkauksista maksettavaa hintaa ja parennetaan sen klikattavuutta.

Hakusana-mainonta on ainoa tapa saada viestisi esiin hakukoneissa, juuri sellaisena kuin sen haluat ja juuri niissä hauissa, jotka ovat yrityksellesi tärkeitä – Google-mainonnalla voit siis ottaa yrityksesi hakukonenäkyvyyden hallintaasi.

Google Display -mainonta ja uudelleenmarkkinointi

divider-yellow-test5

Google mainontaa voidaan tehdä myös Googlen display-verkostossa (Google Display Network). Verkosto kattaa yli 2 miljoonaa sivustoa ja 650 000 sovellusta, joiden mainospaikoilla näytetään teksti-, video- ja bannerimainoksia. Verkosto on valtava ja siksi mainonnan harkittu kohdennus on ensisijaisen tärkeää: Googlen Display-mainonnassa ei ole niinkään kysymys siitä, missä mainos näkyy, vaan kenelle mainos näytetään.

Display-verkostossa mainoksia voidaan näyttää myös sivustollasi jo vierailleille henkilöille (uudelleenmarkkinointi eli re-marketing). Tämä mahdollistaa esimerkiksi relevanttien mainosten näyttämisen verkkokaupan ostoskorin hylänneille, tai tiettyjä palvelusivuja selanneille.

Hakukonemainonta vs Hakukoneoptimointi (SEO)

divider-yellow-test5

Hakukonemainonta (SEM=Search Engine Marketing) tarkoittaa maksettua näkyvyyttä hakukoneiden, kuten Googlen hakutulossivulla. Hakukoneoptimointi (SEO=Search Engine Optimization) puolestaan verkkosivujen kehittämistä, jotta se näkyisi mahdollisimman hyvin ja korkealla maksuttomissa hakutuloksissa.

Hakukonemainonnan ja hakukoneoptimoinnin edut

divider-yellow-test5

Google mainonta sekä hakukoneoptimointi ovat avainasemassa yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa ja parhaisiin tuloksiin päästään, kun molempiin panostetaan.

Mainonnan erityispiirteinä mainittakoon, että mainosten viesti on täysin hallittavissa ja mainostajalla on kontrolli siitä, millaisissa hauissa mainosta näytetään. Lisäksi Google-mainokset saa näkyviin nopeasti, mutta hakukoneoptimoinnilla näkyvyyden kehittäminen vaatii pitkäjänteistä työtä.

Hakukoneoptimoinnin kautta saadussa hakukonenäkyvyydessä sivuston sisällöt puolestaan määrittävät yksinkertaistetusti sanottuna sen, missä hauissa yksittäiset sivut voivat näkyä. Lisäksi hakukoneoptimoinnin tulokset ovat yleensä nähtävissä vasta pitkällä aikavälillä.

Yritys hyötyy aina hyvästä luonnollisesta näkyvyydestä ja suosittelemmekin jatkuvan hakukoneoptimoinnin tekemistä, mutta harva sivusto näkyy pitkäjänteisenkään optimointityön tuloksena jokaisen merkityksellisen haun kärkipaikoilla – usein ei edes ensimmäisellä hakutulossivulla.

Hakukonemainonnan optimointi

divider-yellow-test5

Teemme asiakkaidemme kanssa tiivistä yhteistyötä. Ensin sovimme yhdessä mainonnan tavoitteet – halutaanko esim. lisää myyntiä (verkkokaupat), lisää liidejä (B2B-sivustot) tai lisää kävijäliikennettä. Näitä tavoitteita mittaamaan asetetaan konversioseuranta, jonka tulosten ja muiden mainosdatan avainlukujen perusteella mainontaa kehitetään.

Anna yrityksesi Google-markkinointi osaaviin käsiimme

divider-yellow-test5

Ordera Oy:n juuret ovat vahvasti tulosorientoituneen Google-mainonnan tekemisessä, jonka luonnollisena jatkumona repertuaariimme on sittemmin tullut verkkomarkkinoinnin laajempi suunnittelu ja toteuttaminen. Olemme Google Partner -sertifioitu yritys, mikä tarkoittaa mm. sitä, että hoidamme todistetun laadukkaasti hallinnassamme olevia mainostilejä ja kehitämme niiden tehokkuutta tuloksekkaasti.

Miksi jatkuva kuukausipalvelu?

divider-yellow-test5

Paras suorituskyky saavutetaan ajan mittaan. Monet olettavat, että Google-mainonnalla saadaan välittömiä tuloksia, koska liikenteen saamisesta maksetaan määrätty hinta. Tämä on osittain totta, mutta mainonnan todellinen pitkän aikavälin tuloksellisuus menestys saavutetaan kärsivällisellä strategialla, jossa

  • testataan
  • optimoidaan
  • jalostetaan

Saamme kunkin kuukauden mainonnasta tietoa, jonka avulla voimme tehdä älykkäitä päätöksiä siitä, kuinka mainostuottoa voidaan entisestään parantaa. Raportoimme sinulle kuukausittain juuri niistä tuloksista, joilla on yrityksellesi suurin liiketoiminnallinen merkitys.

Miten me teemme Google mainontaa?

divider-yellow-test5
1. Strategia ja suunnittelu
  • Perehtyminen asiakkaan liiketoimintaan, toimialaan ja kilpailijoihin
  • Mainonnan tavoitteiden asettaminen (esim. liidien maksimointi)
  • Strategian ja suunnitelman luonti haluttuihin tuloksiin pääsemiseksi
  • Selvitetään toimialan suosituimmat hakutermit ja niiden kuukausittaisten hakujen määrät
  • Valitaan mainostettavat hakutermit
2. Konversioseuranta
  • Ohjeistetaan konversioseurannan asettaminen Google Analyticsissa
3. Kampanjoiden luonti
  • Avainsanojen ”jyvittäminen” Google Ads-kampanjoiden ja mainosryhmien alle
  • Valittuja hakutermejä varten luodaan tarkkaan kohdennetut mainosryhmät ja niihin tehdään räätälöidyt mainostekstit
4. Optimointi
  • Avainsanojen, asetusten ja mainostekstien jatkuva optimointi
  • Hintatarjousten (bidien) ja automaattiasetusten säätäminen konversioseurannan tietoihin perustuen
  • Uusien avainsanojen lisääminen ja/tai huonosti toimivien avainsanojen poistaminen
  • Uusien mainosryhmien ja mainostekstien luonti
5. Raportointi
  • Konversioseurannan tulosten perusteella
  • Räätälöidyt kuukausittaiset raportit mainostilin tehokkuuden kehittymisestä
  • Kommunikointi asiakkaan kanssa, jotta kustannustehokkuutta saadaan jatkuvasti parannettua

Video: Tuloksia Google Ads -mainonnalla

  • ” Tiesitkö, että Adwords-mainonta on mainosten huutokauppa, jossa mainoksesi sijainnin määrittää kaava: hintatarjous x laatupisteet "

    Tommi Mäkelä
    Tommi Mäkelä CEO, Ordera

Parempi tuotto Google mainonnasta?

divider-yellow-test5

Me tiedämme Orderalla, miten saat parhaan mahdollisen mahdollinen tuoton (ROI) Google mainonnasta. Älä arvuuttele vaan anna mainontasi ammattilaisen käsiin.

Kaikki palvelut

Menesty kanssamme

middle-divider-white

Intohimonamme on mitattavan lisäarvon tuottaminen asiakkaalle.

Asiakkaamme kertovat

middle-divider-white
  • "Useimmissa asiakasprojekteissamme tarvitaan osaava kumppani tekemään tehokasta hakukonemarkkinointia. Ordera on ollut tähän luonnollinen valinta. Olen tuntenut Tommi Mäkelän jo vuodesta 1996 saakka – olemme olleet samoissa yrityksissä töissä ja perustaneet myös yhdessä pari yritystä. Orderalla on rautainen osaaminen google-markkinoinnissa ja yrityksen osaajatiimi saa aikaan kovia tuloksia. Voin lämpimästi suositella Orderaa kumppaniksi hakukonemarkkinoinnin projekteihin."

    Jani Virtanen
    Jani Virtanen CEO, Hopper Advisors Oy
  • "Olen käyttänyt hakukonemarkkinoinnin palveluita jo vuodesta 2007 saakka ja nähnyt ajan mittaan monenlaista toimijaa tällä alalla. Orderan kavereilla on ollut alusta asti positiivinen flow Google-mainonnan tekemisessä. He todella osaavat asiansa ja kaikessa tekemisessä on ammattimainen tekemisen meininki. Erityisen merkittävä asia minulle on se, että itse tekijän saa aina nopeasti kiinni ja että palvelu on hyvää ja asioista otetaan vastuuta. Tässä Orderan Tommi Mäkelä on onnistunut erinomaisesti. Voin luottaa siihen, että merkittävälle panostuksellemme Google-mainontaan saadaan paras mahdollinen tuotto."

    Henrik Hirvensalo Myynti- ja markkinointijohtaja, Eko-Expert Oy
  • "Orderan kavereilla on asenne kohdallaan ja heidän digimarkkinoinnin osaamisensa on huippuluokkaa. Meille on tärkeää mitata mainonnan ja markkinoinnin tuloksia. Orderassa ymmärretään tämä ja saamme räätälöidyt kuukausiraportit, joissa raportoidaan liiketoiminnan kannalta olennaisista lukuarvoista. Voimme luottaa heidän tiiminsä antamiin suosituksiin budjetin suuruudesta ja sen optimaalisesta kohdentamisesta. Tämä antaa meille aikaa keskittyä siihen, minkä me parhaiten osaamme. Jos tarvitaan bisnesmäisesti ajatteleva ja todistetusti tuloksia aikaansaava digimarkkinoinin yritys niin Ordera on siihen onnistunut valinta!"

    Lasse Mäkelä
    Lasse Mäkelä Toimitusjohtaja, Invesdor Oy
  • ”Haikon markkinoinnissa keskitymme mielellämme omaan ydintekemiseemme, jolloin on parasta ulkoistaa sellaiset kokonaisuudet, joissa paras osaaminen saadaan yhteistyökumppanilta. Aloitimme yhteistyön Orderan tiimin kanssa huhtikuussa 2015 ja olemme olleet varsin tyytyväisiä palveluun ja hakukonemarkkinoinnilla saatuihin tuloksiin. Ordera keskittyy tekemisessä erityisesti konversioihin, joita mittaamme Haikon mainonnassa usealla eri osa-alueella. Google-mainonnan panos-tuotossuhde onkin meillä varsin hyvällä tasolla."

    Johanna Malmivaara
    Johanna Malmivaara Markkinointipäällikkö, Haikon Kartano
  • ”Meillä on pienet markkinoinnin henkilöresurssit ja halusin delegoida digitaalisen markkinoinnin osaaviin käsiin. Vakuutuin Orderan osaamisesta jo aikaisessa vaiheessa ja tuloksekas yhteistyömme jatkuu nyt neljättä vuotta. Orderan kaverit ovat aidosti kiinnostuneita asiakkaan bisneksestä ja pystyvät käyttämään mainosbudjetin tehokkaasti hyväksi. Klikkausten sijaan keskitymme mainospanostuksen ROI:n mittaamiseen. Tähän mennessä digimarkkinointiin satsaamamme panostus on tuottanut meille hyvän vastineen. Malmin korupaja on vakiinnuttanut asemansa ja kannattavuutensa varsin kilpailluilla markkinoilla, joilla toimii paljon suurempia ketjuyrityksiä."

    Pasi Suninmäki Myynti ja markkinointijohtaja, Malmin korupaja Oy
  • “The crew at Ordera have a hands-on approach to optimization which is exactly what we look for as a webshop. Their team, with Tommi as our account rep, is very accommodating to all of our inputs and is extremely service oriented. I honestly don’t think that a bigger SEO/SEM company will be able to offer the same personalized service or experience as they do.”

    Henrik Monfort
    Henrik Monfort Marketing Director, Horze USA
nuoli_keltainen

Valitse meidät

middle-divider

Miksi valita Ordera kumppaniksesi?

Pitkä kokemus

Pitkä kokemus

Meillä on syvällinen käytännön kokemus hakukonemarkkinoinnin asiakasprojekteista jo vuodesta 2009 alkaen.

Erikoistuminen

Erikoistuminen

Olemme keskittyneet yksinomaan hakukonemarkkinointiin ja digitaaliseen markkinointiin.

Ketteryys

Ketteryys

Meillä ei ole erikseen asiakasvastaavia vaan itse projektin toteuttaja on yhteydessä asiakkaaseen. Kommunikointi on sujuvaa ja toimintatapa läpinäkyvä.

Todistettua osaamista

Todistettua osaamista

Yrityksellämme on ollut yhtäjaksoisesti Google Partner sertifikaatti vuodesta 2011 lähtien.

Tuloshakuisuus

Tuloshakuisuus

Me emme raportoi asiakkaillemme pelkästään klikkausten määristä vaan keskitymme aina mitattaviin liiketoiminnallisiin tuloksiin (esim. verkkokaupan liikevaihto tai B2B-yrityksen liidit)

Tinkimätön palvelu

Tinkimätön palvelu

Meidät saa aina kiinni ja suurin osa asiakkaistamme on ollut meidän jatkuvia asiakkaita jo vuosia.

Start typing and press Enter to search